Astenicheskiy sindrom

BFM — 41
BFM — 41
The Asthenic Syndrome
14 March
2023
09.00
Auditorium – Piazza della Libertà
Directed by Kira Muratova Italian title: Sindrome astenica
Russia, Ukraine / 1989 / 156 min.
col. and b/n / O.V. / Subtitles: Italian, French
Cast
Olga Antonova (Natasha), Sergej Popov (Nikolaj), Galina Zakhurdayeva (Masha bionda), Natalya Buzko (Masha bruna), Aleksandra Svenskaya (docente), Pavel Polishchuk (Iunikov), Natalya Ralleva (suocera di Nikolaj), Galina Kasperovich (moglie di Nikolaj)

Il film è costituito da due episodi distinti. Il primo si apre con il funerale di un uomo e la disperazione della moglie, una dottoressa che non riesce a elaborare il lutto e a voltare pagina. Entra in uno stato di profonda depressione, con un rifiuto pieno di livore della realtà e della vita. Il secondo episodio narra di un insegnante d’inglese. I suoi studenti non lo seguono e non lo considerano minimamente durante le sue lezioni. Verrà colto dalla sindrome astenica, che lo porta ad addormentarsi all’improvviso, nelle situazioni più inusuali, come dentro la metro in mezzo a centinaia di persone…

BFM 41 list of films

Think big!

Be part of the development, preservation and diffusion of cinematic culture and to share the mission of the Festival, meant at giving visibility to new authors and to emerging cinematic cultures, and at rediscovering great cinema from the past. Support an important cultural gathering but also the main reason to bring all cinema enthusiasts together, creating opportunities for debate, fun and sharing.
Your help can be crucial: together we can do more!