Trois couleurs: Blanc

BFM — 41
BFM — 41
Three Colors: White
11 March
2023
14.32
Auditorium – Piazza della Libertà
Directed by Krzysztof Kieślowski Italian title: Tre colori – Film bianco
Switzerland, France, Poland / 1994 / 92 min.
Colour / O.V. / Subtitles: Italian, English
Cast
Zbigniew Zamachowski (Karol Karol), Julie Delpy (Dominique), Janusz Gajos (Mikolaj), Jerzy Stuhr (Jurek), Aleksander Bardini (notaio)

Karol Karol, polacco sposato con la francese Dominique, viene portato in tribunale dalla consorte per una causa di divorzio. Motivazione: il matrimonio non è stato consumato. Con la carta di credito bloccata e con la valigia dallo scarso contenuto si ritrova in strada. Qui viene raggiunto da un individuo che gli propone di farlo rimpatriare clandestinamente se ucciderà un uomo che non vuole più vivere ma non ha il coraggio di suicidarsi. Una volta in Polonia la sua vita cambierà in modo radicale.

BFM 41 list of films

Think big!

Be part of the development, preservation and diffusion of cinematic culture and to share the mission of the Festival, meant at giving visibility to new authors and to emerging cinematic cultures, and at rediscovering great cinema from the past. Support an important cultural gathering but also the main reason to bring all cinema enthusiasts together, creating opportunities for debate, fun and sharing.
Your help can be crucial: together we can do more!